Det här är sidan där vi delar med oss av av alla roliga saker som barn säger. Det är barncitat som roar, berör och gör oss glada. Om du har hört ett barn säga något roligt skicka in det till oss så att fler får ta del av det!

Hoppas att ni tycker att det är lika roligt som vi!

onsdag 18 augusti 2010

Pappor behöver sova

Jag är pappaledig med mitt andra barn, en dag när barn nummer två låg och sov satt jag och den äldre systern och lekte. Hon har precis slutat sova middag och det har varit en hel del prat om det hos oss.

Olivia: "Var är Niklas?" (Niklas är lillebror)
Jag: "Han ligger och sover, små barn måste sova middag för att de ska orka hela dagen."
Olivia: "Mmm, ibland behöver pappor också sova för att orka med."

Hon har verkligen så rätt!

Inskickad av Richard.

3 kommentarer:

  1. Håller med, sömn är det jag vill ha i julklapp...

    SvaraRadera
  2. Som mammaledig har förmiddagsluren blivit en drog!

    SvaraRadera
  3. Haha, jo sen man blev förälder har sovmorgon blivit livets goda!

    SvaraRadera